lördag 17 september 2011

Andreas vidare i Idol efter mycket beröm från juryn

Älvsbykillen Andreas Larsson höll nerverna under kontroll och vann en guldbiljett vilket innebär plats i Idols slutaudition. Och juryn öste beröm över honom. 




Många minns Andreas för att han på grund av sin nervositet drog sig ur tävlingen 2008. Men i år tog han chansen på nytt. Och då gick det bättre (se filmen från Youtube ovan).

Så här sa jurymedlemmen Alexander Bard:
- Andreas! Du är inte ful. Du kan sjunga. Du kan spela gitarr. Du har ett problem. Du är väldigt nervös.
- Jag vet, svarade Andreas.

Men juryn gillade Andreas Larssons insats och ville ha honom kvar i tävlingen.
- Jag ska göra mitt bästa, lovar Andreas.

Sedan började berömmet att hagla över Andreas. Laila Bagge undrade:
- Med den rösten du besitter så förstår inte jag, i min vildaste fantasi, varför vi ska övertala dig att få självförtroende för du sjunger skitbra.

Jurymedlemmen Anders Bagge berömde Andreas för hans klara ton och sa:
- Du har en röst, försök få in det i ditt hjärta och själ. Vi tycker om dig! Du behöver inte vara blyg, få lite självförtroende. Du ser ju bra ut. Jag gillar dig som fanken.

Men berömmet stannade inte där. Även Pelle Lidell skröt över Andreas:
- Du sjunger skitbra. Du har bra ton, bra engelska. Och det finns någonting där hos dig som jag gillar. Jag håller med mina kollegor. Du har ingenting att be om ursäkt för.

- Det är bisarrt. Av alla som kommer hit och söker är du den mest nervösa och samtidigt den som sjunger mest självklart av alla. En knäckande kombination, det är nästan tragiskt. Om du får en chans till att gå vidare ska du bara stå där och inte få fram en ton igen? undrade Alexander Bard varpå Anders Bagge inflikade:

- Jag vill se dig gå vidare och komma långt. Det är därför jag sitter här för att hitta sådana killar som dig. Om det är någon jag vill ska vidare så är det du.

Sedan röstade alla jurymedlemmar för att Andreas skulle gå vidare.
- Du är en bra kille Andreas. Jag ska vara där för dig. Jag ska stötta sig som tusan. Vi ska klara det här gubben, lovade Anders Bagge.


Se klipp från Youtube om Alexanders Bard utlåtande om Andreas nedan:



Så här lyder kommentarerna om Andreas på Youtube:


"nuevihemma":
- SÅN JÄVLA KUNG, riktigt genuin kille, helt klart min favorit i idol!!!

"Seabaztian":
- Skall vi "premunera"? ;)

"skutt64":
- Min favorit. Han har en riktig röst i alla fall, som 9 av 10 av de som gick vidare inte har.

"paettaer":
- Riktigt bra! En av dom bästa som fick sig en guldbiljett! Ta hem hela skiten nu



Se hela avsnittet från TV4 här nedan. Där finns intervjuer med Andreas och även klipp från hans medverkan 2008 plus hans medverkan i årets uttagning förstås. Klippet finns tillgängligt fram till den 21 september:

Idol%202011%20audition%20del%208