måndag 19 september 2011

Andreas hoppade av Idol på nytt - och gjorde egen musikvideo


Älvsbykillen Anderas Larson hoppade av Idol ännu en gång - trots alla lovord från både jury och fans. Istället har han gjort en egen musikvideo, "Kvistar och palt", som du kan se och lyssna till här ovan.






Enligt Andreas själv så har TV4 försökt förmå honom att stanna i tävlingen med motiveringen att han kommer att ångra sig.

– Och det gjorde jag, erkänner han efter programmet till TV4.

Andreas har dock stöd från många.

– På Facebook har jag fått cirka 400 vänförfrågningar och folk skriver jättefina saker. Det är jättekul och jag tar åt mig av varenda en, säger han till TV4.

Kanske är inte Idol rätt Forum för Andreas som söker nya vägar som musikvideon "Kvistar och palt".


På TV4:s hemsida berättar Andreas varför han hoppade av Idol:
- Hmm.. för att det var jobbigt. Jag kände press från alla håll och jag trivdes helt enkelt inte så bra. Jag ville åka hem. Men direkt efter jag hoppat av och satt mig på tåget så ångrade jag mig. Jag ångrar mig ännu mer nu när jag ser programmet och man ser hur folk tror på en. Där och då kändes det som att juryn bara ville vara snälla för att jag var så blyg, men nu när jag ser det så tänkter jag att de kanske hade rätt.

Han skyller nervositeten på extremt dåligt självförtroende.
- Jag vill tacka alla som tror på mig. Jag är ledsen om jag har gjort några besvikna, men tyvärr kunde jag inte fortsätta just då.

Läs hela intervjun här...


Många vill dock se Andreas igen i Idol.

Så här lyder kommentarerna på TV4:s Idolsida på Internet:

"Hahaha, kul grej även om rösten var sönderpitchad och refrängen lite taskigt tajmad... Jag tror han skulle kunna bli en riktig stjärna bara någon stod med eldgaffel och coachade killen. Varenda tittare har ju medlidande och förståelse, men han har ju faktiskt tagit sig förbi både första, andra och tredje hindret. Se till att Juryn hämtar tillbaka honom NU..."

"NEJ! Andreas!? Varför!!?"

"Han är bäst!

"Synd att han hoppade av , han kunde ha kommit riktigt långt! men men .... ifa du är grymt bra! , kram (:"

"Skönt låt , kvistar & palt (Y) :D"

Kommentarerna på Youtube är ockdså många och de blir fler och fler. Här följer några exempel:

"Du hade kunnat vinna Idol om du inte hade hoppat av :("

"Andreas, om du ändå kunde förstå hur GRYM du är(sen att du är skitsöt, det är ju ingen nackdel;)"

"Är lite småkär i dig andreas, gift dig med mig??"

"Haha,var ju så jävla söt i Idol, speciellt när han var nervös."

"Han sjung ju även bäst av alla."

"Riktigt bra låt där andreas:)"

"Vart är dubbel gilla knappen nånstans när man behöver den!!"